W którymś momencie gry zaczynacie myśleć nie tylko jak pozbyć się pustaków za pomocą karabinu, miecza czy narzędzia, ale jak wykorzystać zdobyte schematy pułapek i dzięki nim uratować świat. Poniżej znajdziecie kilka rodzajów traptuneli oraz sposobów obudowy bazy na misjach. Polecam dołączyć również do jednego z największych serwerów Discord (link poniżej), gdzie otrzymacie pomoc, wyjaśnienia oraz konkursy, dzięki którym poziom Waszego konta będzie stale rosnąć.
d.OsiemBitow
Jest to typowy traptunel, którego możecie używać na wszystkich misjach oraz obronach burzowej tarczy. Jeżeli nie macie wszystkich pułapek, zupełnie się nie przejmujcie, bo najważniejsze to zrozumieć fizykę tej gry i zachowanie poszczególnych pustaków.
Ważne:
W zależności od rodzaju pustaków na misji wykorzystuj pułapki, które zapewnią najwyższy damage (patrz tabela na stronie głównej z żywiołami).
Pamiętajcie:
Nawet najlepszy traptunel nie zapewni wam zwycięstwa, jeżeli po rozpoczęciu misji, będziecie "farmić" materiały, a nie pomagać innym graczom zablokować dostępu do bazy.
Zawsze wykorzystujcie teren do budowy tuneli z pułapkami (np. wyrzucenie pustaków poza mapę) - zużyjecie mniej materiałów, pułapek i amunicji. Naturalne groty, piwnice budynków i inne przestrzenie z których pustaki nie mogą się wydostać, pozwolą Wam przygotować się na atak z każdej strony.
Ważne:
Jeżeli gracie misję alarmową, kierunek ataku pustaków może zmienić się podczas misji.
Pamiętajcie:
Na misjach małej mocy, często spotkacie graczy, którzy wbili na misję wyłącznie po to, żeby zebrać materiały lub rozejrzeć się w terenie. Bardzo często spotykam się z przypadkiem, gdy wybudowane zostały 3 wieże na misji "zbuduj sieć radarową" (misja zaliczona), a gracze "wychodzą" nie odbierając nawet nagród za misję.
Ten rodzaj tuneli przyda się nie tylko na misjach, ale również w obronie waszej burzowej tarczy. Na głównym tunelu dajemy pułapki spowalniające a w boxach co macie pod ręką:)
Ważne:
Żeby tunel z pokojami zadziałał bezbłędnie powinniście mieć Wyrzutnie Ścienne z perkami na szybkość przeładowania lub odpowiednio długi tunel, w którym "wyłapiecie" wszystkie pustaki.
Pamiętajcie:
Stosujcie różne przeszkody, niskie ścianki, pojedyncze słupy itp. w celu ograniczenia szarży gruchotaczy atakujących Waszą bazę.
Misja bez odliczającego się czasu, więc można dokładnie rozplanować obudowanie ATLASU (ATLASÓW). Do uruchomienia misji będziecie potrzebować bluglutu - warto go zebrać przy okazji plądrowania mapy.
Ważne:
Jeżeli robicie misje na 2, 3 lub 4 ATLASY, często znajdują się one w powietrzu i trzeba wybudować podporę. Podpora powinna być zbudowana z niepełnej ściany, żeby pustaki ją omijały i nie atakowały wiszącego ATLASU.
Pamiętajcie:
Jeżeli robicie misje na kilka ATLASÓW, warto mieć w drużynie budowniczego, który postawi bazę.
To misja czasowa (zwana często "balonem"), więc warto wcześniej obudować bazę. Najpopularniejszy sposób to 4 x ściany i 4 x schody + trapy. Rozpoczęcie misji następuje po zestrzeleniu balonu lub po określonym czasie, kiedy "balon" powoli opuści się do naszej bazy.
Ważne:
Nie zapomnijcie zabudować balonu od góry (np. baza budowniczego, daszek, itp.), bo czachomiotki rozwalą wam balon i nie zbierzecie wszystkich plików.
Pamiętajcie:
Jeżeli zestrzelicie "balon" - dostaniecie wszystkie nagrody, ale misja będzie trudniejsza. Jeżeli poczekacie, aż "balon" sam opadnie (20 min.) i wystartuje misje - część plików stracicie i nagrody będą mniejsze.
Kolejna misja bez limitu czasu, popularna "ciężarówka", gdzie, żeby zacząć misję musicie zebrać bluglut i uruchomić misję. Na tej misji będą dwie fale:
- pierwsza fala (2 blugluty) trwająca 3 minuty
- druga fala (2 blugluty) trwająca 4 minuty
Ważne:
Po pierwszej fali, możecie uzupełnić pułapki, wybudować dodatkowe traptunele i dopiero odpalić (za pomocą bluglutu), kolejną falę.
Pamiętajcie:
Budujcie z materiałów, które dają Wam największą wytrzymałość obrony przy żywiołowych pustakach (patrz: tabela - strona główna)
Misja zaczyna się atakiem na schron i często kończy się zanim się zacznie:) Zasada jest prosta, jeżeli wszyscy "wbiją" do misji w jednym czasie będzie do zlikwidowania ok. 60 pustaków. Jeżeli do misji dołączy tylko jeden gracz, a reszta będzie czekać (do końca odliczania czasu), to musi on zlikwidować tylko 10 pustaków.
Ważne:
Jeżeli grasz z kolegami dogadaj się wcześniej - kto wbija pierwszy (reszta czeka). Jeżeli z randomami to poczekaj do końca odliczania, a może uda się odpalić grę.
Pamiętajcie:
Ładowanie schronu po pierwszym ataku trwa 10 minut i to jest czas, żeby obudować schron.
Misja bez limitu czasu na wystartowanie. Pierwsza część to zbudowanie torów ze stacji "A" do stacji "B" (pamiętaj, żeby zebrać 4 blugluty, aby dostać tory do ekwipunku). Druga część to eskortowanie bomby ze stacji "A" do "B" (bombę będą atakować pustaki). Trzecia część to obudowanie stacji "B" i obrona przed atakującymi pustakami.
Ważne:
Wybierzcie najkrótszą drogę pomiędzy stacjami i tam stawiajcie tory. Nie wszędzie da się postawić tory, więc warto sprawdzić całą drogę między "A" i "B"
Pamiętajcie:
Obudowujesz tylko stację "B"
To kolejna misja bez limitu czasu, ale wystartujecie ją po dotarciu do bazy i wybraniu opcji poszukiwania modułów. Musicie znaleźć 8 modułów rozsianych po całej mapie. Do pomocy macie OKOBOT-a, którego uruchomienie i obrona wskaże Wam na mapie 2 moduły. Misja składa się z dwóch części - fal (chyba, ze nie znajdziecie wszystkich modułów, wtedy trwa bez końca). Druga fala trwa 4 minuty.
Ważne:
Odpalajcie misje jak już w ekipie będzie 4 graczy, co znacznie ułatwi znajdowanie modułów.
Pamiętajcie:
Dopóki nie znajdziesz wszystkich modułów, fale ataków pustaków będą trwały bez końca.
Jeżeli dotrwaliście do końca tej strony, to teraz bonus - czyli najłatwiejsze misje na każdej mapie:)
- "Uzupełnij zapasy" (rubieżnik)
- "Zbuduj sieć radarową" (ninja)
Ważne:
Na pierwszej z tych misji zbieracie matsy (drewno, cegła, metal, skrzynie, itd.), a na drugiej je wykorzystujecie (metal, cegła, drewno).
Pamiętaj:
Misję są czasowe (10 minut zapasy i 20 minut wieże), więc powinniście się spieszyć.
Discord
Pogadajmy